مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم

معرفی مدیریت امورآموزشی و تحصیلات تکمیلی

یکی از مهمترین مدیریت های تابعه  معاونت آموزشی می باشد . این مدیریت متولی اصلی " سیاستگذاری " ،
 " برنامه ریزی " ، " ابلاغ استانداردها ، ضوابط ومقررات " ، " هدایت " و " نظارت " برخدمات آموزشی دانشجویان از بدو پذیرش وثبت نام تا زمان دانش آموختگی ودریافت دانشنامه را درمقاطع دکترای حرفه ای، کارشناسی ارشد، کارشناسی ( اعم از پیوسته و ناپیوسته )  وکاردانی ، دردروه های روزانه (و در صورت پذیرش دوره شبانه) برعهده دارد.
 

شرح وظایف مدیر

 ۱- مشارکت در تهیه و تدوین سیاست های کلان آموزشی و برنامه های بلند مدت ، میان مدت و استراتژیک وکوتاه مدت وعملیاتی درحوزه های آموزشی دانشگاه

۲- ابلاغ استانداردها ، ضوابط ، مقررات وقوانین آموزشی به دانشکده های تابعه

۳- نظارت برحسن اجرای ضوابط ومقررات آموزشی

۴- تدوین وابلاغ  شیوه نامه های مورد نیاز جهت اجرای هرچه بهتر وهماهنگ مقررات وضوابط آموزشی

۵- دبیری شورای آموزشی دانشگاه ، کمیسیون موارد خاص وکمیته مرکزی اساتید مشاور و طراحی دستورکار ، تشکیل جلسات ، تنظیم صورتجلسات وابلاغ وپیگیری اجرای مصوبات این شورا ها وکمیته ها  

۶-تبیین وتفسیر خط مشی های تعیین شده درامور آموزشی ونیز قوانین ، مقررات وآیین نامه ها وتوضیح آنها برای مسئولین وکارشناسان ذیربط برای اجرای ضابطه مند مقررات  

۷-تهیه وتنظیم " تقویم آموزشی " براساس آیین نامه های آموزشی ، دستور العمل های وزارتی ونقطه نظرات صاحبنظران دانشگاهی ونظارت برحسن اجرای مفاد آن  

۸- مشارکت وهمکاری با مدیریت های ذیربط درارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان واعضاء محترم هیئت علمی ، شناسایی استعدادهای درخشان ، هدایت وتقویت دانشجویان آسیب پذیرو...

۹- طراحی وابلاغ شیوه های پذیرش وثبت نام دانشجویان وکنترل ونظارت برمدارک وروند اجرایی آن

۱۰- نظارت برصدور ریزنمرات و صدور گواهینامه ها ، دانشنامه ها وتاییدیه تحصیلی دانش آموختگان

۱۱- نظارت بر صدور گواهی های اشتغال به تحصیل دانشجویان ومعرفی به نظام وظیفه دانشجویان متقاضی

۱۲- نظارت برامور مربوط به وظیفه عمومی دانشجویان

۱۳- تدوین تقویم دستورالعمل زمان بندی شده ، شیوه نامه ها وضوابط مربوط به نقل وانتقال دانشجویان مطابق با مقررات وزارتی ونظرات صاحب نظران دانشگاهی ونظارت بر حسن اجرای آنها

۱۴- طراحی وتدوین شیوه نامه ها وضوابط مربوط به تشکیل وفعالیت " کمیته مدیریت برگزاری  امتحانات " ونظارت بر حسن اجرای ضوابط مربوطه

۱۵- طراحی وتدوین شیوه نامه ها وضوابط مربوط به"  تشکیل شورای تشویق دانشجویان " وپیگیری تشکیل جلسات این شورا ونظارت بر اجرای مصوبات آن

۱۶- نظارت بر معرفی دانشجویان واجد شرایط شرکت درآزمونهای جامع علوم پایه وپیش کارورزی وهمکاری با وزارت متبوع در برگزاری این آزمونها

۱۷- مطالعه وبررسی مفاد آیین نامه ها ومقررات آموزشی صادره از سوی وزارت متبوع وجمع آوری ، جمعبندی وارسال نقطه نظرات اصلاحی یا تکمیلی به این وزارتخانه

 ۱۸- همکاری  با EDC درخصوص مطالعه واتخاذ تصمیم درجهت کیفیت آموزشی وپیشرفت های علمی وعملی دانشجویان

۱۹- بهره گیری از فن آوری های نوین نرم افزاری درجهت افزایش دقت  ، سرعت وکار آمدی خدمات آموزشی

۲۰- نظارت بر حسن استفاده از نرم افزار سامانه مدیریت آموزشی سما درسطح دانشکده ها  درمواردی همچون ثبت نام ، انتخاب واحد ، ثبت نمرات و....

 ۲۱- نظارت بر ایفای نقش " هدایت هدفمند " دانشجویان توسط اساتید مشاوردرابعاد مختلف آموزشی ، پژوهشی ، اخلاقی ، اجتماعی روحی وروانی

مدیریت مرکز

خانم الهام پی سپار

کارشناس مسئول توانمند سازی اساتید

تحصیلات: کارشناسی ارشد آموزش پزشکی

peisepar.20112@gmail.com

تلفن:‌ 071-53316309

شماره داخلی: ۲۲۱۱