مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم

اداره تحصیلات تکمیلی در راستای توسعه رشته های تخصصی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی پی . اچ . دی ،افزایش توانمندی دانشجویان و نیز رشد تولیدات علمی ایجاد شده است.

رسیدگی به امور اجرایی ذیل از اهم وظایف این اداره می باشد:

 بررسی درخواستهای مرخصی تحصیلی ،فرصت تحصیلی اضافی،انصراف،بازگشت به تحصیل،تبدیل بورس خارج به داخل، براساس قوانین و مقررات مصوب -

 - ثبت نام از پذیرفته شدگان  آزمون سراسری در مقاطع تحصیلات تکمیلی و اتباع خارجی واجد شرایط

 - ارسال آیین نامه ، مصوبات آموزشی و سرفصل دروس به دانشکده های مربوطه

 - تهیه گزارش وضعیت تحصیلی دانشجویان جهت طرح در شورای آموزشی و کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه

 -  انعکاس وضعیت تحصیلی دانشجویان به مراجع ذیصلاح طبق مقررات

 - بررسی پرونده آموزشی دانشجویان ،گزارشات فراغت از تحصیل و انجام امور لازم برای تکمیل پرونده

 -  مکاتبه با نظام وظیفه جهت اعلام اتمام معافیت تحصیلی دانش آموختگان و درخواست تمدید معافیت تحصیلی جهت مشمولین دارای مجوز فرصت اضافی

 - گسترش و راه اندازی رشته های جدید مقاطع تحصیلی تکمیلی

 - ارسال برنامه های آموزشی پیشنهادی به وزارت متبوع جهت تصویب

 -  امور مربوط به دانشجویان دوره دکتری تخصصی پی . اچ . دی متقاضی فرصت مطالعاتی

 - بررسی و اقدام در خصوص درخواست های انتقال و مهمانی دانشجویان از این دانشگاه به دانشگاه دیگر و بالعکس

 -  پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مقررات و آیین نامه های آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشکده های تحت پوشش

 - تنظیم تفاهم نامه های آموزشی با سایر دانشگاهها

 - صدور احکام بورسیه داخل دانشگاه

شرح وظایف اداره تحصیلات تکمیلی