مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم

شرح وظایف اداره برنامه ریزی، نظارت، سنجش و آمار

۱- هماهنگی در زمینه جمع‌آوری نظرات، جمع‌بندی، تصویب و اعلام ظرفیت‌های پذیرش دانشجو
۲- ارتباط با سازمان سنجش در خصوص اعلام ظرفیتها
۳- پیشنهاد تقویم آموزشی سالیانه باحضور مسئولین دانشکده و ارجاع به شورای آموزشی دانشگاه جهت تائید نهایی و ابلاغ به دانشکده ها جهت اجرا
۴- دریافت گزارش کار امور آموزشی دانشکده‌ها و همکاری در رفع مشکلات جاری آنها
۵ - اتخاذ راهکارهایی جهت تقویت بنیه علمی دانشجویان پر خطر از نظر افت تحصیلی
۶- انجام امور مربوط به شورای آموزشی دانشگاه و کمیسیون موارد خاص دانشگاه از قبیل تدوین دستور جلسه شورا و هماهنگی تشکیل جلسه
۷- حضور در جلسه شورای آموزشی و تهیه صورتجلسه و ابلاغ مصوبات و پاسخگویی به درخواست‌ها
۸- بررسی مصوبات شوراهای آموزشی دانشکده¬ها از نظر تطبیق با مقررات آموزشی
۹- نظارت بر حسن اجرای آیین‌نامه‌های آموزشی توسط کارشناسان امور آموزشی اداره کل آموزش و دانشکده‌های تابعه
۱۰- ارائه نظرات و پیشنهادات در خصوص بازنگری آئین‌نامه‌های آموزشی (انجام بررسی‌های لازم در زمینه آیین‌نامه‌های آموزشی و دانشجویی و تسلیم نظرات اصلاحی به مقامات ذی‌ربط)
۱۱- اعمال نظارت بر فعالیت‌های آموزشی انجام شده در سطح دانشگاه
۱۲- ارسال آیین‌نامه‌های آموزشی جدید به دانشکده‌ها و مراکز آموزشی درمانی
۱۳- ارائه گزارش عملکرد معاونت آموزشی به دفتر ریاست دانشگاه
۱۴- شناسایی عوامل موثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان و برنامه ریزی جهت تقویت عوامل مثبت و رفع عوامل منفی
۱۵- مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره مسائل آموزشی دانشجویان از لحاظ پیشرفت‌های علمی و عملی آنان
۱۶- تهیه و جمع‌آوری گزارش‌های شورای تشویق دانشجویان از دانشکده‌ها وآماده نمودن آن جهت شورای تشویق دانشگاه و مهیا نمودن مقدمات برگزاری شورای تشویق
۱۷- نیازسنجی و پیشنهاد برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز
۱۸- توسعه دانش و مهارت کارشناسان آموزشی در خصوص آئین نامه ها و دستور العملهای نوین آموزشی
۱۹- برنامه ریزی لازم در خصوص چگونگی اجرای کامل مقررات و آئین نامه ها
۲۰- اقدام در جهت ترویج و آموزش مقررات و آیین¬نامه¬های آموزشی به اساتید، دانشجویان و...
۲۱- بهبود برنامه ها و روشها و ارتقاء مستمر فرآیندها
۲۲- تشکیل جلسات با گروه کارشناسان آموزشی
۲۳- انجام امور مربوط به برنامه‌ریزی و هماهنگی آموزشی
۲۴- برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی جهت کارشناسان و پرسنل شاغل در حوزه معاونت آموزشی و دانشکده‌های تابع
۲۵- طراحی وپیاده‌سازی فرم‌های مختلف تحصیلی و استانداردسازی آنها
۲۶- تهیه نرم افزارهای مورد نیاز اداره خدمات آموزشی براساس نیازهای تعریف شده
۲۷- انجام طرح‌های رتبه‌بندی آموزشی در سطح دانشگاه
۲۸- انجام امور مربوط به قراردادهای این دانشگاه با دانشگاه آزاد اسلامی
۲۹- بررسی فرم‌های تکمیل شده تأسیس رشته دانشکده‌ها و ارسال به دبیرخانه شورای نظارت و گسترش و ارزیابی وزارت (پس از طی مراحل از شورای آموزشی دانشگاه و شورای دانشگاه)
۳۰- همکاری با مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در جهت اجرای برنامه‌های ارتقای کیفی آموزش
۳۱- بررسی و اظهار نظر در خصوص راه‌اندازی رشته‌ها و گروه‌های آموزش جدید مصوب
۳۲- بررسی و تدوین ظرفیت پذیرش سالانه دانشجویان در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی دایر در دانشگاه
۳۳- بررسی و تأیید گواهی¬های حق¬التدریس
۳۴- بررسی و اظهار نظر در خصوص راه‌اندازی رشته‌های جدید غیر مصوب و ارائه پیشنهادات لازم به شورای عالی برنامه‌ریزی
۳۵- همکاری با اداره امور هیأت علمی در زمینه ارائه گزارش¬های لازم در خصوص اطلاعات و سوابق آموزشی اعضای هیأت علمی به واحدهای مربوطه
۳۶- تکمیل لیست‌های آماری ارسالی از وزارت متبوع و سایر سازمان‌های درخواست کننده
۳۷- تهیه آمار دانشجویان شاغل به تحصیل در هر نیمسال تحصیلی
۳۸- تهیه گزارش‌های آماری جهت مدیران
۳۹- تهیه گزارش‌های آماری وتحلیلی مورد نیاز
۴۰- تهیه آمارهای دقیق و به روز برای مصارف داخل و خارج از دانشگاه

۴۱- تهیه آمار دانشجویان و اعضاء هیات علمی

شرح وظایف اداره برنامه ریزی و نظارت